Inschrijven voor de nieuwsbrief

Persoonlijke benadering

E-mail marketing

Neem contact op
Gehele klantreis relevant

Met Marketing automation kunnen we geautomatiseerd persoonlijke berichten sturen naar de juiste persoon op het juiste moment. Of je nu al bezig bent met marketing automation en je graag advies wil, of dat je nog losse nieuwsbrieven aan het versturen bent en dit graag wil uitbreiden en automatiseren, het team van Radyus helpt je graag om jouw campagnes naar een hoger niveau te tillen.

Wat is Marketing Automation

Bij Marketing automation maak je gebruik van een geautomatiseerd systeem om bij jouw potentiële klanten de juiste informatie op het juiste moment onder de aandacht te brengen. Je helpt de leads stap voor stap door de customer journey heen. Leads zijn potentiële klanten die allemaal andere verwachtingen en behoeftes hebben. Dit kan door middel van zogeheten triggers. Deze triggers kunnen afgaan door verloop van tijd. Bijvoorbeeld 4 dagen na het ontvangen van de vorige e-mail, of door een bepaalde actie zoals klikken op een link in de e-mail. De marketing automation software zorgt ervoor dat we kunnen bijhouden wat de lead doet. Op deze manier kunnen we persoonlijke en relevante content op het juiste moment sturen, zodat zij uiteindelijk tot de conversie overgaan.

Customer journey

Customer journey is de vakterm voor de klantreis die een (potentiele) klant aflegt voordat hij of zij je product of dienst koopt. De klantreis bestaat uit verschillende touchpoints, dit zijn contactmomenten waarbij de (potentiele) klant in aanraking komt met jouw bedrijf. Touchpoints zijn in te delen in verschillende fases van aankoop. Een voorbeeld is de bewustwording fase waarin de potentiele klant een behoefte aan jouw product of dienst ontwikkeld. Het kan zijn dat de klant jouw bedrijf dan nog niet kent, maar door middel van het lezen van een blog op jouw website terecht komt.

Voor het opzetten van een effectieve marketing automation strategie is het belangrijk om in kaart te brengen hoe de customer journey van jouw potentiële klant eruitziet. Oftewel: wat zijn de touchpoints en bijpassende fases die jouw potentiële klant doorloopt voordat hij of zij overgaat tot de aankoop. Men kan al klant zijn, zit in de overweging om een aankoop te doen of kent jouw bedrijf of product nog niet. Daar zitten grote verschillen in. Met behulp van de technieken van marketing automation is het mogelijk om de verschillende klantbehoeftes te kunnen onderscheiden, zodat de follow-up mails zijn afgestemd op deze persoon zijn of haar interesses. Op deze manier help je de potentiële klanten door de klantreis heen en hoop je dat ze op het eind overgaan tot het doen van een aankoop. Dit kan nu automatisch: van aanmelding op een advertentie tot een gesprek met de sales afdeling. Dit scheelt erg veel tijd en je houdt er hoog gekwalificeerde leads aan over. 

Lead-Ads in combinatie met Marketing automation

Een veelgebruikte methode voor het automatiseren van de volledige klantreis is de combinatie van Lead-Ads met Marketing automation. Hier begint het bij een potentiële klant die een advertentie ziet op Facebook op Instagram. Drukt diegene hierop, dan kan deze persoon zijn gegevens achterlaten. Deze gegevens worden vaak automatisch al ingevuld door Facebook of Instagram op basis van de accountgegevens. Vervolgens wordt de automation in gang gezet. Door middel van de gepersonaliseerde content in de advertentie weten we waar hij of zij geïnteresseerd in is. Vervolgens komt deze persoon in de juiste automation terecht en halen we deze persoon stapsgewijs door de customer journey heen. In een aantal e-mails vertellen we alle nodige informatie die iemand nodig heeft om uiteindelijk over te gaan tot aankoop. Uiteindelijk kunnen we een goed geïnformeerde lead aanbieden aan het salesteam. 

Benieuwd wat e-mail marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 050 – 211 5311 of het contactformulier

Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief