Inschrijven voor de nieuwsbrief

De klantreis in kaart

Webanalytics

Neem contact op
Jouw online kanalen

Bij webanalytics staat het optimaliseren van jouw online kanalen centraal. Hiervoor richten we een proces in waarbij online data wordt verzameld en geanalyseerd. Vervolgens brengen we de klantreis overzichtelijk in kaart en definiëren we de klant contactmomenten en kansen.

Webanalytics

Het belang van Webanalytics wordt binnen online marketing onderschat. De data vanuit analytics is namelijk van grote waarde voor het bepalen van je online marketing doelstellingen, het meten van bezoekersgedrag en de huidige webprestaties.

Door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden binnen webanalytics, maak je data inzichtelijk, kun je deze vervolgens juist interpreteren en weet je waar je op in kunt spelen.

Verhogen van de conversie

Het is natuurlijk prettig als er bezoekers naar je website komen, maar het is veel belangrijker om erachter te komen wat deze bezoekers op je website doen en waar ze vandaan komen. Het kan niet zo zijn dat ‘het genereren van meer websitebezoekers’ je enige doelstelling is. Vraag je bijvoorbeeld ook af of deze bezoekers converteren. Schrijven ze zich in voor een nieuwsbrief? Hoe vaak klikken ze op een banner? Waarom en binnen welk tijdsbestek verlaat een bezoeker de website? Meer bezoekers betekent niet automatisch ook een beter online rendement.

Google Analytics

Google Analytics is een veelgebruikte webanalytics tool voor het meten van bezoekersdata. Met Google Analytics kun je informatie over je doelgroep achterhalen, zoals demografische gegevens. Daarnaast maak je inzichtelijk via welk kanaal je bezoekers op de website komen, meet je het gedrag van de bezoeker en maak je eventuele conversies direct zichtbaar. Dit is natuurlijk slechts een klein deel van de mogelijkheden, maar wij hechten er veel waarde aan dat je uit de beschikbare data bruikbare praktische informatie kunt halen ter ondersteuning van de online marketing strategie en doelstellingen. Maak de resultaten meetbaar, want de combinatie tussen data en conclusies resulteert in grijpbare actiepunten.

Benieuwd hoe jij jouw klantreis met data goed in kaart kunt brengen? Lees dan dit artikel: Inzicht in de klantreis met actuele data

Benieuwd wat het meten van bezoekersdata voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 050 – 360 0456 of het contactformulier!

 

Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief