Inschrijven voor de nieuwsbrief

Native Advertising ook interessant voor Vastgoed?

Geplaatst op 16 mei 2019 in Nieuws

Hoe behalen we de beste resultaten voor onze klanten? Dat is de vraag waar Radyologen hun werkdagen mee vullen. Dat doen we bijvoorbeeld door de campagnes die we opzetten, constant te optimaliseren. Ook bij Radyus draaien we veel campagnes bij Google en Facebook waar we mooie resultaten uithalen, maar er is natuurlijk meer onder de online marketing zon.

Wat is Native Advertising?

Haal eens een artikel op een willekeurige nieuwswebsite in Nederland voor je. Grote kans dat je meteen een aantal zgn. display advertenties voor je ziet. Ze zijn gemaakt om je af te leiden van de content die je wilt lezen en te verleiden tot een klik. Ze vormen in wezen een interruptie omdat ze ook veelal inhoudelijk niet aansluiten bij de content. Sommige mensen vinden ze irritant en negeren ze. Ruim een kwart van de gebruikers blokkeert ze zelfs met een Adblocker zodat ze rustig het nieuws kunnen lezen.

Native advertising is een compleet andere vorm van online adverteren. Het eerste en belangrijkste verschil zit het hem in de vorm. Waar display juist ontworpen wordt om uit de omgeving te springen, is native advertising juist in dezelfde stijl als de website gemaakt. Daardoor vervalt het disruptieve karakter en wordt een suggestie van betrouwbaarheid gewekt. Wanneer het onderdeel is van de content, is het wellicht ook voor mij interessant.

Naast de vorm bieden goede, doordachte native ads juist wat interessants voor de gebruikers, iets wat aansluit bij hun informatiebehoefte. Native ads omzeilen ook met regelmaat de eerder genoemde adblockers, maar door hun karakter wordt dit over het algemeen minder als storend ervaren.

Native advertising bestaat, omdat het in principe content is, in verschillende vormen. Het kan een artikel zijn zoals hieronder, maar ook een content-aanbeveling of video.

Radyus start samenwerking met Outbrain

Outbrain is een native advertising platform, actief over heel de wereld. Hun missie is het helpen van mensen bij het ontdekken van content die interessant, relevant en actueel is voor ze. Dit doen zij door het plaatsen van zogenaamde content-aanbeveling blokken op vrijwel alle grote nieuws- en/of contentplatformen (Denk aan CNN, Le Parisien). Je kent ze misschien als blokken die vaak onderaan of naast een artikel staan met titels als: “Anderen lazen ook” of “aanbevolen voor u”.

Binnen deze blokken staan artikelen van zowel binnen als buiten de website die relevant zijn voor de lezer volgens de techniek van Outbrain. Deze aanbevelingen worden eventueel gecombineerd met een advertentie die er hetzelfde uitziet (wel voorzien van een label ‘advertentie’). Deze advertentie profiteert mee van de kennis van Outbrain’s systeem Amplify over de content van het artikel waardoor je dus erg relevante advertenties kunt voorschotelen aan de gebruiker.

Wanneer zet je native advertising in?

Mooi, al die techniek en theorie, maar wanneer is het interessant om budget richting Outbrain te verschuiven?

Waar Google je helpt mensen richting conversie te begeleiden wanneer ze al op zoek zijn naar jouw product of dienst, komt Outbrain eerder in de klantreis in beeld, ook wel de upper funnel genaamd. Het kan dienen als subtiele introductie wanneer de interesse voor jouw branche al aanwezig is.

Vertalen we dit naar de vastgoedbranche, dan kun je denken aan een gebruiker die een artikel over de hypotheekrente leest en daaronder een advertentie ziet voor een artikel over jouw nieuwbouwproject. De interesse in de huizenmarkt is er kennelijk al, in jouw project nog niet. Die wordt op deze, subtiele, manier dan aangewakkerd terwijl de gebruiker al in zijn/haar hoofd bezig was met het onderwerp. Zo draagt een native advertising campagne bij aan het vullen van de zogenaamde upper funnel: consumenten die aan het begin van hun klantreis staan en onontbeerlijk zijn voor het uiteindelijk kopen of huren van jouw woningen.

Het slim inrichten van de online marketing campagne met de verschillende media waaronder uiteraard Google Ads en retargeting zorgt er na die eerste blijk van interesse voor dat de lead gevolgd en begeleid wordt in de klantreis tot aan conversie. Onze Radyologen genieten dagelijks van dit spel en helpen je daar graag bij!

Profiteer nu extra voordelig van de voordelen van Native Advertising door deel te nemen aan onze pilot in samenwerking met Outbrain. Laat je gegevens achter voor meer informatie.

Pilot Native Advertising


Delen:
Terug naar het overzicht
Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief