Inschrijven voor de nieuwsbrief

Resultaat Schrikkeldagactie

Geplaatst op 8 maart 2016

Op 29 februari hadden we dankzij het schrikkeljaar zomaar een extra dag. Bij Radyus is besloten om die bonusdag in te zetten voor War Child. Niet met troep opruimen, voorlezen of billen wassen, maar doen waar we goed in zijn: Online Adverteren. Op maandag 29 februari zijn we vol enthousiasme begonnen. Dankzij gesponsord advertentiebudget van onze fantastische partners konden we 5 extra dagen adverteren. De actie was een groot succes!!

Wat was ook alweer het doel?

Het doel was zoveel mogelijke nieuwe fans voor de War Child facebookpagina. De nieuwe fans kunnen uiteraard donateur worden, maar misschien is het nog wel belangrijker dat ze als ambassadeur kunnen optreden. Door berichten te liken of te delen zien hun vrienden (gemiddeld 200!) ook berichten van War Child. Zij kunnen vervolgens ook fan worden, doneren, et cetera…

Het directe resultaat

Radyus heeft de campagne ingericht. Op de 29e hebben we op de knop gedrukt en het advertentiebudget op dag 1 voor onze rekening genomen. Het stokje is op dag 2 overgenomen door Fundament All Media en de dagen daarna respectievelijk door EvoBuzz, Smart Social Media, XpectKemps en Zakelijk Glasvezel. Radyus sloot de campagne op de zesde dag af.

  • In deze dagen hebben we het volgende (directe) resultaat geboekt:
  • Advertentievertoningen: 356.579 (op 206.433 personen)
  • Aantal klikken op de advertentie: 4.680
  • Doorklikpercentage (CTR): 1,31%
  • Aantal gedeelde berichten: 213
  • Reacties op berichten: 30
  • Aantal vind-ik-leuks van berichten: 901
  • Aantal vind-ik-leuks van pagina: 3.518

Daarnaast is er ook een duidelijk effect op de organische vind-ik-leuks. Dit aantal was tweemaal zo hoog dan in de periode zonder betaalde vind-ik-leuks. In totaal hebben we in de advertentieperiode een netto resultaat geboekt van +19,3%!

Leuke facts

  • 93% van de nieuwe fans is vrouwelijk
  • Grootste leeftijdsgroep van de nieuwe fans: 45-54 jaar
  • 86% van de likes gerealiseerd op mobiele apparaten
  • Hoogste CTR met behulp van Lookalike Audiences

De advertentie met het meeste aantal likes én tevens de laagste CPC (kosten per klik):

Bedankt

Namens War Child willen we onze partners ontzettend bedanken. War Child en Radyus zijn ontzettend blij!! We hopen natuurlijk dat de actie niet alleen veel nieuwe betrokken fans heeft opgeleverd, maar vooral nieuwe ambassadeurs en donateurs. We zijn nu met War Child in gesprek over hoe we in de toekomst iets voor ze kunnen blijven betekenen.

Meer weten over deze actie? Bel of mail ons gerust!

Delen:
Terug naar het overzicht
Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.