Inschrijven voor de nieuwsbrief

De online partner voor (nieuwbouw) makelaars

Geplaatst op 12 juli 2022

Zo kom je als (nieuwbouw)makelaar in contact met de meest kredietwaardige kandidaat-kopers

De oververhitte woningmarkt begint voorzichtig af te koelen. De hypotheekrentestijging zorgt voor een stagnering van de huizenprijzen. Nieuwbouwmakelaars zien het aantal inschrijvingen teruglopen. Potentiële kopers kunnen immers minder lenen en worden voorzichtiger. Hoe vind je in deze veranderende markt de meest kredietwaardige kandidaat-kopers? 

Kies voor juiste aanpak

Radyus is het eerste bureau in Nederland dat zich specialiseerde in vastgoed- en nieuwbouwmarketing. Wij kennen de grillen van de markt in goede én in slechte tijden als geen ander. In vastgoedmarketing draait het altijd om verbinding maken met je (potentiële) doelgroep. In de tijden die voor ons liggen wordt dit alleen nog maar belangrijker. 

Zo bereik je de meest geschikte doelgroep

Wij maken gebruik van verschillende online marketinginstrumenten die we naadloos op elkaar afstemmen. Denk aan: Google Ads, Nieuwsbrieven, een conversie gerichte website, social media, webinars en e-mail automation. Hierdoor vinden wij niet alleen de juiste doelgroep, maar verbinden en versterken wij ook de connectie. Met een team van experts zorgen we voor het maximale resultaat uit jouw beschikbare budget.

Vind de beste koper

De verschillende online marketinginstrumenten werken op zichzelf maar nog beter in samenwerking. Als voorbeeld: het prestigieuze nieuwbouwproject Sluishuis in Amsterdam. Onze campagne leverde 1.218 potentiële kopers op. Deze personen zijn vervolgens door een Marketing Automation traject gegaan. Na de welkomstmail bouwde de e-mail flow zich op naar informatie over het gebouw, de omgeving, de hypotheek en naar belangrijke verkoopinformatie (brochures en downloads). Het percentage ontvangers dat de mails uit de e-mail automation openden en lazen, is bovengemiddeld hoog met openingspercentages tot wel 80% per mail ten opzichte van het Nederlands benchmark die op 53% zit. Uiteindelijk is 42% van de kopers in Sluishuis is door de e-mail automation gegaan.

Ben jij ook op zoek naar hoog gekwalificeerde leads voor jouw nieuwbouwproject? Dan gaan we samen kijken we welke instrumenten we in gaan zetten voor een optimale klantreis. Denk aan: 

Website analytics 

Waarvoor bezoeken mensen je website? Welke onderwerpen vinden mensen interessant en waar haken ze af? Zo maar wat vragen die van enorme waarde zijn voor het opzetten van een gedegen marketingstrategie. Door middel van kennis en ervaring op het gebied van data en analyse krijgen wij antwoord op bovenstaande vragen en kunnen wij een zo goed mogelijke strategie optuigen. 

Advertentiecampagne

Google, Facebook, Instagram, Funda; daar waar jouw potentiële kopers zijn staat jouw campagne als een huis. Met slimme campagnes zorgen wij ervoor dat alleen jouw doelgroep je advertenties te zien krijgt. De relevante advertenties zorgen voor kwalitatief hoogwaardige traffic naar je website.

Contentmarketing

Met aantrekkelijke verhalen inspireren en verleiden we jouw doelgroep doorlopend. Wij besteden veel aandacht aan het schrijven van aansprekende teksten. Het onderscheidend vermogen van jouw makelaarskantoor stemmen we zorgvuldig af op de interesses van potentiële kopers.

Nieuwsbrieven en e-mail automation

Met marketing automation tillen we jouw campagne naar een hoger niveau. Met de slimste software zorgen wij ervoor dat jouw potentiële klanten de juiste informatie op het juiste moment krijgen. De marketing automation software zorgt ervoor dat we kunnen bijhouden wat de lead doet. Daarmee leiden we ze stap voor stap door de customer journey en blijven enkel hoog gekwalificeerde leads over. 

Webinars

Connectie en verbinding zijn twee belangrijke elementen voor het aantrekken van nieuwe klanten en behouden van het huidige klantbestand. Webinars zijn een zeer geschikt middel om je doelgroep van belangrijke informatie te voorzien. Je doelgroep kan live alle vragen stellen of gebruik maken van de chatfuncties. Je maakt nu echt een fundamentele verbinding met de doelgroep, welke zorgt voor een torenhoge conversiegraad. 

Kortom: Kun jij als kantoor wel wat professionele online marketinghulp van een ervaren team gebruiken? Radyus is dé specialist op het gebied van (online) marketing voor makelaars. Neem gerust contact op voor een vrijblijvende kennismaking.  

Delen:
Terug naar het overzicht
Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.