Inschrijven voor de nieuwsbrief

Mail Automation, dé hengel voor jouw leads vijver

Geplaatst op 4 maart 2024

Als het op mail aankomt heb je grofweg 2 soorten mensen. Categorie 1 heeft een mailbox met 4736 ongelezen mails en categorie 2 heeft er welgeteld 0,0. Ik ben zo’n neuroot die geen enkele ongelezen mail tolereert en krijg minstens 4736 rode vlekken in mijn nek als ik zo’n stapel ongelezen digitale post zie.

Het moge duidelijk zijn; om nog wat tijd over te houden voor mijn favoriete tijdverdrijf TikTokken, ben ik met het inschrijven voor een nieuwsbrief uiterst selectief. Bij mij geen weekaanbiedingen van de Action of ander digitaal oud papier in wording. Voel je gerust zeer vereerd als mijn naam op je mailinglist staat. In dat geval ben ik namelijk echt geïnteresseerd in jouw product.

Bij vastgoedmarketing zijn ‘fans’ zoals ik nog een tikkeltje interessanter. Het gaat in dat geval namelijk niet over bijvoorbeeld een leuke reisaanbieding voor een eventuele vakantie naar een eventueel land in een eventuele periode waar ik misschien wel uit ga kiezen. Nee, wanneer ik me inschrijf voor de nieuwsbrief van jouw project, dan schuif ik direct naar pole position in de funnel. Ik ben op zoek gegaan, heb je gevonden én vind je leuk. De perfecte match, Tinder is er niks bij. Je hoeft me alleen nog binnen te hengelen.

Hoe doen we dat bij Radyus?

Mail Automation is daarvoor de beste hengel. Met een goed doordachte mailflow wordt de geïnteresseerde consument vanaf de consideration fase van de klantreis aan de hand genomen.

In een serie mails met relevante informatie volgen we nauwgezet de klantreis en gaan we steeds dieper in op het project en de mogelijkheden. We beginnen met algemene informatie, gevolgd door specifieke project- en omgevingsinformatie en eindigen bijvoorbeeld met financieringsinformatie wanneer we bij de purchase fase zijn aanbeland.

Werkt dat? Jazeker! Met een openingsrate van gemiddeld 60% en een CTR van gemiddeld 17% kan er geconcludeerd worden dat dit zeker geen spam is. Sterker nog, de gemiddelde nieuwsbriefabonnee is bijzonder trouw en ontvankelijk voor interactie. Hang je aan het eind van de flow nog aan de vishaak, dan ben je goud waard en voel je je zeer vereerd als de makelaar je een aanbod doet.

Wist je trouwens dat kopers gemiddeld een jaar in jouw database zitten voordat ze tot koop overgaan?

Ook Mail Automation toevoegen aan je marketingmix? Haak Radyus aan!

Deel:
Terug naar het overzicht
Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.