Inschrijven voor de nieuwsbrief

SMC050: Linda & Wehkamp

Geplaatst op 4 juni 2015 in Nieuws

Van chiazaad tot Charlie Hebdo, van het Kalifaat tot de kont van Kim
Een girls-edition, daar waren we toch wel benieuwd naar! Ondanks het thema van de editie, hinderde dit sommige heren niet om ook aanwezig te zijn. LINDA. magazine en Wehkamp.nl waren aanwezig om het een en ander te vertellen over de koppeling tussen een print magazine en een online platform en over de omschakeling van een webshop naar content brand. Wat blijkt? Waar LINDA zo consistent in is, is Wehkamp nog onbestemd en op zoek.

LINDA digitaal
Het online platform is zeker geen vervanging van de print magazine, vertellen Leanne Hermans en Jossine Modderman. Je moet het zien als een aanvulling, een website voor vrouwen. En dan niet eentje waar alleen maar over make up gepraat wordt, daar zijn er immers al genoeg van, maar een website waar harde en zachte nieuwsberichten elkaar afwisselen.

Door middel van de strakke regels waar LINDA mee werkt, wordt er gezorgd voor een verslavingsfactor onder de lezeressen. Zo wordt er een wekelijkse planning gemaakt voor welke berichten er per dag en per uur worden geplaatst. Lindanieuws.nl is beslist geen gevaar voor het print magazine aangezien de abonnees binnen blijven stromen, aldus Leanne. Dit geeft aan dat de website absoluut geen vervanging is maar een respectabele aanvulling.  Dezelfde strakke regels van LINDA zorgen ervoor dat wat er geproduceerd wordt herkenbaar is voor wat LINDA altijd creëert. LINDA heeft van zichzelf een holistisch merk gemaakt, wat je herkent aan alles wat er gepubliceerd wordt.

Wehkamp.nl
Het doel van Wehkamp is om het grootste content platform van Nederland te worden. Maar hoe pak je zoiets aan? Het idee is om klanten en collega’s centraal te stellen en in te zetten als gezicht van Wehkamp. Dit doen ze onder andere door klanten in te zetten in commercials, net als collega’s.

Wehkamp wil met content vulling de focus leggen op video’s. Hier hebben ze slim op ingewerkt door een samenwerking aan te gaan met de grootste vloggers van Nederland. Het effect hiervan zagen ze direct terug in de verkoopcijfers van de gedragen kleding in de vlogs. Om dit verder uit te breiden wil Wehkamp zelf vloggers opleiden en deze deel uit laten maken van haar redactie, op deze manier wordt Wehkamp toegankelijker en persoonlijker. Wehkamp is nog duidelijk op zoek naar de structuur in hun content, vooral in vergelijking met wat LINDA aanbiedt. Wehkamp komt nog onzeker over, alsof ze niet precies weten wat ze willen uitstralen naar de consument.

Het viel een mannelijke bezoeker op dat de content vooral gericht is op het vrouwelijke geslacht. Puck Landewé kwam hier op terug met een wedervraag, want wie bepaalt er grotendeels voor de man wat hij draagt?

Delen:
Terug naar het overzicht
Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief