Inschrijven voor de nieuwsbrief

Relevant op ieder moment

Contentmarketing

Neem contact op
Goede content werkt

Contentmarketing draait volgens ons om twee zaken: relevant zijn voor je doelgroep en deze aan je binden met jouw verhaal. De consument is kritischer geworden en steeds minder vatbaar voor ‘gladde verkooppraatjes’. Hij zoekt nadrukkelijker naar bedrijven waar hij zich mee kan identificeren. Openheid, een persoonlijke benadering en transparantie zijn hierbij belangrijk. Dit waardeer je zelf toch ook? Wie niet meer geloofwaardig is, valt dan ook af. Je zult je klant moeten overtuigen met jouw verhaal om zich aan je te binden en je doelen te bereiken. Contentmarketing is hiervoor het middel bij uitstek.

Waar bestaat contentmarketing uit?

In de ideale situatie ligt je verhaal in lijn met je koers en online strategie. Klinkt logisch? Dat klopt, dat is het ook, maar in de praktijk blijkt het vaak lastig om concrete stappen te zetten om je doelen te bereiken. Bij Radyus zetten we contentmarketing op de volgende wijze in:

content marketing strategie groningen online

1. Content marketing strategie

Om je doelgroep geboeid te houden en aan je te binden, is het zaak om ze frequent te voorzien van relevante informatie. Om er zorg voor te dragen dat dat gebeurt, stellen wij hier een contentkalender voor op. Wij plannen hier relevante boodschappen per persona in en houden hem of haar op deze manier warm voor jouw organisatie. Je doelgroep beweegt zich langs diverse kanalen, de content moet dit dus ook doen. Op deze manier is de kans dat je relevant bent, groter. Ook dat nemen we bij het opstellen van de contentkalender mee. Bijkomend voordeel: doordat wij zoekmachinevriendelijke content realiseren, stijgt jouw vindbaarheid! Relevantie + vindbaarheid = wat je wilt bereiken.

2. Doelgroepanalyse met behulp van persona’s

“Ken je klant” is het (bijna) eeuwenoude gezegde. Met contentmarketing is dit van essentieel belang. Jouw doelgroep moet zich immers aangesproken voelen, anders haakt deze af. Wij identificeren samen met jou de wensen en behoeften van jouw doelgroep, alsmede demografie, interesses en waarden. Deze informatie vormt een persona. Vervolgens brengen we de reis in kaart die de persona aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment dat er actie wordt ondernomen. Dankzij deze klantreis weten wij wanneer we welke content moeten communiceren, maar daarover later meer…

3. Doelen stellen en KPI’s vaststellen

Om er zeker van te zijn dat we samen de juiste koers varen, stellen we de gewenste doelen van de content marketing op. Deze doelen zijn bijvoorbeeld het verhogen van conversie/sales, het uitbreiden van je fanbase, of vergroting van loyaliteit. We koppelen KPI’s aan jouw doelen om inzichtelijk te maken of de doelen zijn bereikt.  

4. Zien, denken, doen, nazorgen

Het model dat ons ondersteunt bij contentmarketing is “See, think, do, care”. Dit model is afkomstig van Google, wij steken het in een Grunnings jasje. Zien, denken, doen, nazorgen is ons devies. in de zien fase krijgt jouw doelgroep relevante informatie te zien, in de vorm van een blog, video, nieuwsbericht, een aanbieding enz. Vervolgens is het zaadje geplant en gaat je doelgroep over je nadenken. Hier sluiten ze zich dikwijls bij je aan via social media of het registreren voor je nieuwsbrief. Uiteindelijk onderneemt je doelgroep tijdens de do fase de gewenste actie. Dan breekt de care fase aan, je blijft ervoor zorgen dat ze een warm hart naar jou uitdragen.

5. Het creëren van winnende content

Dan is het moment aangebroken van de daadwerkelijke uitvoering: het creëren van winnende content. Afhankelijk van de kalender en medium, schrijven we of creëren een aansprekende visual. Bij het schrijven komen er twee werelden samen: journalistiek en marketing. We schrijven namelijk voor jouw publiek en nemen het redactionele deel zeer serieus.

6. Monitoring van de resultaten

Mooie content creëren, deze vervolgens de wijde wereld in sturen en daarmee de kous af laten zijn, dat is een doodzonde. Wij monitoren onze inspanningen dan ook nauwlettend. We gebruiken hiervoor Google Analytics en Data Studio. Jij wordt regelmatig op de hoogte gesteld van de vorderingen, zodat wij snel kunnen bijsturen. Zo zorgen wij ervoor dat jouw content optimaal relevant is voor jouw doelgroep!

Laat content marketing ook voor jou werken! Neem contact op met onze specialist voor een afspraak.

Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief